OFERTA
W ramach Zarządzania/Administrowania Nieruchomością Wspólnoty Mieszkaniowej, DOMIMAKS PLUS oferuje:
- obsługę administracyjną przez licencjonowanego Zarządcę Nieruchomości,
- obsługę finansowo-księgową,
- obsługę prawną,
- obsługę techniczną,
- utrzymanie czystości i pielęgnację zieleni,
- dostęp do internetowej kartoteki właściciela lokalu.
POMOC W PRZEJĘCIU NIERUCHOMOŚCI
- pomoc w przejęciu nieruchomości od poprzedniego administratora, przede wszystkim kontrola przejętej dokumentacji księgowej i technicznej,
- protokolarne przejęcie nieruchomości i jej dokumentacji technicznej oraz księgowej,
ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE
- stała współpraca z Zarządem Wspólnoty w zakresie realizacji uchwał Wspólnoty, decyzji Zarządu i innych spraw dotyczących Wspólnoty,
- przygotowywanie projektów umów negocjowanie, podpisywanie i renegocjowanie dotychczasowych umów oraz kontrola nad prawidłowością wykonania umów
- organizowanie i nadzór nad pracami konserwatorskimi i naprawczymi,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- organizowanie sprawdzeń, kontroli, przeglądów technicznych wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
- organizowanie obsługi prawnej w zakresie egzekwowania praw Wspólnoty,
- prowadzenie rozliczeń właścicieli z tytułu poniesionych kosztów zarządu nieruchomością wspólną, mediów i innych opłat dotyczących lokali,
- prowadzenie odczytów wodomierzy i ciepłomierzy,
- udzielanie właścicielom lokali, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń z tytułów wymienionych w punkcie poprzedzającym, w zakresie dotyczącym ich lokali,
- składanie rocznych bilansów i rozliczeń finansowych,
- pomoc w organizacji zebrań właścicieli lokali, przygotowywanie porządku obrad, projektów uchwał, zawiadamianie o zebraniach (koszty związane z informowaniem właścicieli drogą pocztową ponosimy sami z wyjątkiem zawiadomień o zebraniach rocznych),
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości części wspólnych obiektu,
KSIĘGOWOŚĆ I EWIDENCJA POZAKSIĘGOWA
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej, rozliczanie kosztów i dokonywanie operacji finansowych w zakresie ustalonym z właścicielem nieruchomości,
- przygotowanie projektów oraz rozliczanie planów gospodarczych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych, a także bieżących informacji o poniesionych kosztach utrzymania i przychodach nieruchomości,
- przechowywanie i zabezpieczenie, a w stosownym czasie archiwizowanie dokumentów wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie firmy
- zapewnienie bieżącej kontroli przepływów finansowych indywidualnie dla każdego właściciela jak również Zarządu Wspólnoty.
- składanie do urzędu skarbowego zeznań podatkowych Wspólnoty
- wybór sposobu prowadzenia rachunkowości wspólnoty mieszkaniowej, a wraz z nim zasad rozliczania na poszczególne lokale kosztów świadczeń ponoszonych przez wspólnoty,
- ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną. ( analiza przepływów finansowych)
OBSŁUGA BANKOWA
- prowadzenie rozliczeń działalności bieżącej przez rachunek bankowy,
- prowadzenie indywidualnych kont rozliczeniowych właścicieli.
OBSŁUGA PRAWNA
- przygotowywanie opinii prawnych,
- zapewnienie konsultacji prawnych,
WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
- naliczanie ustawowych odsetek za zwłokę w przypadku opóźnień w dokonywaniu płatności w wysokości ustalonej uchwałą wspólnoty,
- dyscyplinowanie dłużników przy pomocy pism i upomnień ( monity, wezwania przedsądowe do zapłaty)
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI
Zapewnienie bieżącej obsługi przez pracownika na terenie Wspólnoty, nadzór i prowadzenie prac konserwatorskich i porządkowych.
Utrzymanie czystości i porządku w klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania:
- codzienne zamiatanie klatek schodowych, usuwanie kurzu z balustrad, parapetów, skrzynek elektrycznych itp;
- mycie klatek schodowych, lamperii, drzwi do pomieszczeń wspólnego użytkowania minimum dwa razy w tygodniu
- codzienne sprzątanie wind,
- sprzątanie korytarzy piwnicznych, części wspólnych miejsc postojowych podziemnych oraz innych pomieszczeń wspólnego użytku minimum dwa razy w miesiącu,
- mycie okien na klatkach schodowych i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania nie rzadziej niż raz na 4 miesiące,
- mycie drzwi wejściowych i wewnętrznych w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu.
- opróżnianie na bieżąco koszy na śmieci w obrębie nieruchomości.
- utrzymywanie bieżącej czystości chodników, dojść do klatek schodowych, terenów zielonych i placu zabaw, parkingu w obrębie nieruchomości
- w okresie zimy odśnieżanie na bieżąco ciągów pieszych i chodników, dojść do klatek schodowych, podestów przed klatkami schodowymi, parkingu wewnątrz posesji,
- pielęgnacja trawników, fontanny, kwietników i nasadzeń w granicach przydzielonego terenu w miarę potrzeb,
- systematyczne sprawdzanie i natychmiastowe zgłaszanie usterek technicznych budynku oraz awarii,
- wymiana żarówek/świetlówek w pomieszczeniach wspólnych budynków Wspólnoty.
- usuwanie nieaktualnych ogłoszeń, plakatów umieszczonych bez zgody Wspólnoty na budynkach.,
- wywieszanie flagi państwowej w dniach świąt narodowych.
OBSŁUGA TECHNICZNA, NADZÓR NAD BIEŻĄCĄ KONSERWACJĄ I PRZEGLĄDAMI TECHNICZNYMI
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- bieżące konserwacje i drobne naprawy,
- nadzór przy usuwaniu awarii i ich skutków w nieruchomości,
- nadzór i terminowe wykonywanie remontów bieżących zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali,
- nadzór nad terminowym wykonaniem okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
- planowanie niezbędnych remontów i sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania zaplanowanych prac,
- bieżące informowanie Zarządu wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych.
UBEZPIECZENIE BUDYNKU
- przygotowanie różnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji.